Pages

Monday, November 28, 2011

ego atau cuba membuktikan sesuatu?




يسم الله الرحمن الرحيم 
sekadar perkongsian dari diriku, buat dirimu. :)


* * *

"Ko ada kelas ke?"

"Takde. Kenape?"

"Ko sihat tak? Tak de ape2 nak bagitau aku?"

"InsyaAllah sihat. Takde. Kenape?"

"Saje tanye"

"Hm.. ade ape2 jadi ke?"

"Tak de. Ko tu je aku nak tau ok ke tak.. Kenapa lama tak call umi ayah?"

Teringat dulu ayah pernah cakap.. 'dia ni tak boleh duduk jauh2 dari umi ayah. Still tak boleh berdikari betul-betul lagi..' 

aku nak buktikan aku boleh berdikari.

"Saje. Nak berdikari.."

"Banyak la ko"

"Umi ayah tanye ke?"

"Tak de la. Aku saje je tanye."

"Hm.. Ok."

* * *

Allah. Aku salah.  

Angkat phone, call umi ayah. 

Mereka tak angkatlah pulak.

Aduh.. Serabut. Serba salah la pulak.. Ingat nak buktikan yang aku pun boleh berdikari. Tapi.. macam tak kene cara je..


tit.. tit..

You have 1 new message

"nanti ayah call balik"

senyum. Alhamdulillah. Buang ego tu. Campak jauh-jauh. Bukan ini caranya nak buktikan kita boleh berdikari. Allah.. Forgive me.

Ayah.. cepat la call..

No comments:

Post a Comment