Pages

Monday, August 13, 2012

Sleepy? Lets try this.


Bismillah.
Salaam 'alaik. 
I copied this article from here. ^^''
Malam tadi teramatlah mengantuk dan macam biasa, saya ni pelajar setia prof. Google. Bila ada persoalan, prof. Google antara tempat saya bertanya. hehe. So, search punya search, jumpa blog ni. Memang la kelakar bila buat skali. Hilang mengantuk sebab gelak. heh. :P 

Di sini terdapat beberapa langkah senaman yang boleh menghilangkan rasa mengantuk dan tekanan. Kepada mereka yang selalu rasa mengantuk ataupun tengah mengalami tekanan, Sila ikuti dan lakukan senaman ini. Selamat Mencuba!!
LANGKAH 1
Ini adalah ala taichi sikit la… sebagai permulaan untuk memanaskan badan..
LANGKAH 2
Tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher anda..
LANGKAH 3
wa..wa..aaa
LANGKAH 4
Gerak kekanan kemudian ke kiri..
LANGKAH 5
Gerak ke kiri kemudian ke kanan. Ikut sahajalah… jangan terpusing kepala sudah la..
LANGKAH 6
Tepuk kuat kuat kat dahi.. Ini untuk menghilangkan mengantuk..
LANGKAH 7
Selepas itu buat gerakan tangan dan badan… buat macam gembira je..
LANGKAH 8
Kemudian goyang-goyangkan kaki dan badan sedikit… Lakukan seperti kita tiada masalah…
LANGKAH 9
Lakukan secara agresif pula… Jangan peduli apa orang lain kata..
LANGKAH 10
Hilangkan semua tekanan…
LANGKAH 11
pusingkan kepala…
LANGKAH 12
tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…
LANGKAH 13
Akhir sekali lakukan joget kucing…
————–
Sekian….SELAMAT MENCUBA!
 (thanks to the owner. :P) 

6 comments:

  1. segala kecederaan, ke-gila-an, kelukaan tidak ditanggung oleh saya.
    sekian. slamat mencuba. (jgn ketuk dahi kuat2 sgt nnt benjol. heh.)

    ReplyDelete